Виключити Єдиний державний реєстр актів органів місцевого самоврядування відповідно до рішення Правління Асоціації міст України з підготовленого до другого читання проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення законності актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування», реєстр. №13150, наполіг і зазначив номери відповідних внесених народними депутатами України поправок під час засідання підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан.
Виконавчий директор Асоціації міст України зазначив, що Єдиний державний реєстр актів органів місцевого самоврядування, передбачений законопроєктом №13150, суперечить інтересам держави та місцевого самоврядування, адже:
- на рівні актів органів і посадових осіб державної влади подібний реєстр не працює, оскільки Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів, запроваджений з 2001 року, станом на 30 червня 2025 року включає всього 135726 нормативно-правових актів (індивідуальні акти не включаються), а органи місцевого самоврядування продукують тисячі нормативних та індивідуальних актів щоденно, і на одній запропонованій платформі неможливо їх проадмініструвати;
- всі акти органів місцевого самоврядування вже оприлюднюються в обовʼязковому порядку згідно із законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про доступ до публічної інформації» на офіційних сайтах органів місцевого самоврядування;
- запровадження дублювання оприлюднення актів через запровадження загальнодержавного реєстру спричинить штучне збільшення витрат з державного та місцевих бюджетів;
- у жодній демократичній країні таких чи аналогічних реєстрів актів органів та посадових осіб органів місцевого самоврядування немає;
- зазначений реєстр не відповідає завданням, які спрямований вирішувати законопроєкт 13150 на виконання індикатору Плану України до Ukraine Facility щодо забезпечення домірності нагляду за законністю;
- такий реєстр є втручанням у власну компетенцію органів місцевого самоврядування, не передбачає розмежування актів по групам компетенції (власної і делегованої, суспільно значимої і незначимої, наприклад, внутрішньо організаційні питання), можуть бути запроваджені підзаконними актами вимоги до оформлення актів органів місцевого самоврядування.
Олександр Слобожан підсумував, що вилучення зазначеного реєстру, нагляду за власними повноваженнями місцевого самоврядування та методики забезпечить відповідність законопроєкту №13150 Європейській хартії з місцевого самоврядування й зобов’язанням України в Ukraine Facility.